4.6975 EUR | 4.1192 USD Contact | WEB

Nou pod peste Dunăre, construit cu bani europeni

14 dec 2018 | Ilinca Radu

Construirea primului pod suspendat peste Dunăre a intrat în linie dreaptă. La începutul acestei luni, Compania Națională de Administrate a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila"  în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1 - Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-proiecte noi de investiții, Operațiunea - Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală.

42320-pod_dunare.jpg

Proiectul prevede construirea celui de-al cincilea pod peste Dunăre, între Brăila și Jijila.  Podul va avea lungimea de 1.974,30 m, din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila și 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea.

Lățimea totală a podului suspendat va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 metri și va fi alcătuită din patru benzi de circulație de câte 3,50 metri lățime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri lățime, două acostamente de 1,5 metri lățime și o zonă mediană cu lățimea de trei metri. De o parte și de alta vor fi amplasate două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având lățimi de câte 2,8 metri fiecare.

Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,1 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la kilometrul 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina). Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 kilometri, iar drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin va avea o lungime de 4,328 km și se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin).

Valoarea totală a  proiectului este de 2.588.859,095 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională, in cuantum de 1.634.591.038,58 lei, 25% contribuția proprie, in cuantum de 544.863.679,51 lei, restul de 409.404.377,20 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. 

 

Ştirile zilei

 Prima clădire publică „verde” din România
 În zona Unirii, garsonierele dau cel mai bun randament la închirieri
 După anunțarea logodnei, Orlando Bloom și Katy Perry își vând vechile locuințe
 Drepturile cumpărătorilor